fredag 21 oktober 2011

Short Message Service

Igår skrev jag nästan sjuttio sms. Det kanske inte är onormalt 2011, men det låter onekligen mycket. Jag räknade ut att det är mer än ett sms per vaken kvart. Det första jag tänkte när jag räknat antal sms var "vem ska jag smsa till och berätta om hur sanslöst mycket jag smsar?". Jag kom tack och lov snabbt till insikt och skickade aldrig detta onödiga sms. Å andra sidan, vem avgör vad som är onödigt? Sms är ofta ett trevligt substitut till att ha personen i fråga fysiskt nära. För trots att jag ägnade väldigt mycket tid till att smsa igår så hade jag samtidigt kontakt med majoriteten av mina närmsta, vilket inte kan räknas som att slänga bort tid.

Nu ska vi helghandla och jag ska försöka lämna mobilen i lägenheten. Per får lyssna på alla mina onödiga nödvändigheter istället.

3 kommentarer:

julia sa...

MEN OJ, HAHA!! det ska jag genast säga till jon, han tycker jag smsar för mkt, men det är ju aldrig 70 sms om dan!!

jonna sa...

Oj, ja, det var mycket! Jag tror iofs att jag räknat ut att jag snittar 25 om dan? Minst... de flesta till dig ;)

andreas sa...

kan inte minnas att jag fick ett enda av dessa 70 :( kramar