måndag 17 oktober 2011

Nej, nu går du fel fel fel

Jag sitter i bilen på en parkeringsplats. En okänd kvinna närmar sig min passagerardörr med bestämda kliv. Hon kikar in och jag tycker att våra blickar möts. Bra, nu inser hon att hon är på väg mot fel bil... eller? Nej, hon fortsätter framåt. Kikar in igen och nu måste hon se att jag inte är den hon tror. Nej, hon fortsätter mot min dörr. Nu med handen på handtaget och näsan i princip tryckt mot fönstret ser hon att jag inte är den stora kvinnan med mörkt kort hår som sitter i den rätta bilen bredvid min. Min bil var inte av samma märke som den rätta bilen och jag var, enligt mig själv och förhoppningsvis, inte speciellt lik den rätta kvinnan. Inga illa ment alltså.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Men aaaah! Tänk så skoj om hon satt sig i bilen! :)

julia sa...

Haha,jobbig situation!

Malin sa...

haha vad roligt!