torsdag 27 oktober 2011

Tung luft och simpel mat

Det märks tydligt här hemma att Per har tenta imorgon och jag PM-inlämning. Vi har suttit vid varsitt bord hela dagen med bortdomnade rumpor och gråa ansikten bägge två. Gällande matlagning har snabbt framför gott prioriterats (jag skrattade åt min lilla omelett på lunchen för att den såg så löjlig ut). Diskberget har växt under dagen i hopp om att det skulle diska sig själv till slut. För min del har även huvudet gjort mig påmind om en mycket trevlig gårdagskväll med delar av klassen som ville fly undan skrivandet en stund (för övrigt var grekhamburgare jag åt då roligare än dagens mat trots att jag hittade ett hårstrå mellan bröden). Men om jag ska leva upp till att jag någon gång mellan nittonkronorsölen hävdade att jag skriver bra dagen efter, så har jag kanske mitt sega huvud att tacka för att jag över huvud taget skrivit alls idag.

Jag har på känn att luften här inne kommer kännas mycket piggare imorgon. Och att maten kommer smaka godare.

4 kommentarer:

julia sa...

Söting där! Hoppas du får det där pm:et ur världen snart.

Ja matte är inte min grej. Som tur var räknade vi på vilken kaffesort studenter föredrog, vilket gjorde det hela lite roligare.

Andreas sa...

Bakisplugg låter ju jättekul haha

Jonna sa...

Du är så fin! Nu längtar man mer än vanligt efter dig! Idag är det fredag... en befriande dag... JW skickade också in en uppgift igår... i kväll blir en bra kväll!

Malin sa...

bakis? visste inget om detta?! hur var det med det där att inte berätta saker för att sen skriva om det på bloggen ;)