onsdag 12 oktober 2011

Kökskaos och katastrofbiffar

Jag diskade femtio gånger. Tröjan var full av mjöl och fetaost. På kinden hade jag morot. Vår fina glasskål sprack. Kiksärtbiffarna flöt ut och blev som en kiksärtsugnspannkaka. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när JAG bestämde mig för att göra KIKÄRTSBIFFAR på typ ren improvisation? Förra gången jag gjorde kikärtsbiffar följde jag ett recept slaviskt och det blev ändå inte speciellt bra. Dessutom bestämde jag mig för att steka är skittrist och tillagade dem i ugnen. Smaken var det inget fel på, men de var så fula att jag ville blunda när jag åt. En sådan gång undrar jag varför jag inte köpt en färdig fiskgratäng.

2 kommentarer:

julia sa...

För att egen hemlagad mat smakar tuuuuusen gånger bättre även om mat man köper ser fin ut. tänk att den köpta maten säkert innehåller färgämnen och annat äckligt.

Jonna sa...

Haha... om man bortser från Jullans kommentar så tycker jag också att du borde satsat på ngt färdigt och gjort något roligare av din tid :)