onsdag 12 januari 2011

Näsan är inte längre än vad du tänker

Tre studenter sitter och tentapluggar. På eftermiddagen kläcker en av dessa ur sig "är det bara två m i ord om de är mellan två a?" och syfter på damma, kamma, samma. Responsen blir fnitter och typ hemma, stämma, femma, klämma, dilemma, gumma, trumma, summa och så vidare och så vidare (kommer inte exakt ihåg vilka, men massa ord som innehåller två m utan att vara mellan två a). Med ens visste vi att klockan började närma sig hemgång.

6 kommentarer:

Jonna sa...

Haha, ja, jag kan tänka mig att det blir än lovligt flamsigt efter ett tag ;)

andreas sa...

åh vilket trams ;) kramar

britta sa...

Hihi! :) Det var till och med mer fnissframkallande än meningar så som "teoretiskt avgränsat relationellt innehållsområde som exempelvis relationen individ-samhälle" och vilken mening som än innehåller ordet "fenomenologi" och "fenomenografi".

...men på fredag den här tiden är det över, och vi är förhoppningsvis gladare än vanligt - av en eller annan anledning!

julia sa...

hahaha!!! känner igen mig, för när man plötsligt kommer på nåt sånt så tycker man att man är så himla smart och man måste liksom skynda sig att vädra det innan man hinner tänka efter:D och då kan det ju bli liiiite fel...

mor sa...

Jag har för mig att det är bara damm och lamm som SLUTAR med två m? Har jag rätt?

mbh sa...

det är rätta takter!