måndag 10 januari 2011

Årskrönika - november och december 2010

I november hann jag med två saker: 1. VFU och 2. Åka hem till Leksand två gånger. Bilden är från Allhelgonahelgen och visar en nyvaken Odin som då trivs bäst i mammas famn.

På Allhelgona bjöd Jonna (och jag på ett hörn) in till fest på Hagagatan. Jullgull kom och gillade popcorn.

Den andra leksandshelgen bjud på adventsmiddag. Gustaf var lika glad som jag för det!

Jag, Britta och Mia träffades för att göra ett pepparkakshus. Något som varit bestämt i flera månader. Det kallar jag bra planering!

Julgodis med fina, men alldeles för hårda sockerpärlor på.

Mamma kom för att intensivhandla julklappar en helg. Och för att fika, äta och mysa förstås. Här på Kafferummet Storken.

Sedan kom dagen då jag äntligen fick åka hem till Leksand för jullov. Syster var höggravid vilket jag skulle föreviga, men misslyckades avsevärt tack vare fel inställning på kameran. Men det syns hur tjock hon var i alla fall.

Julafton firades hos älskling i Laknäs.

Och juldagen i Leksboda med hela stora familjen. Plus en juldagsfest på det.

En ny tradition - Lilla nyårsafton.

Världens underbaraste Alvar kom till världen. På nyårsafton fick jag träffa honom för första gången, blott två dagar gammal.
.
Till sist tog jag och Per bilen och brummade iväg till Vallen för att fira in det nya året på allra bästa sätt. På nattkröken fick jag för mig att börja leka med lång slutartid.

4 kommentarer:

andreas sa...

jättefina kort som vanligt kramar

julia sa...

fiiint!
och mina ordspråk tror jag vi skippar, de skulle tråka ut allt för många som liksom inte har samma humor som vi;)

mbh sa...

ett fint år på det hela taget :)

Jonna sa...

Kul att se slutet av året också, det som ligger så nära i tid. Haha, ja, slutartidsbilden blev ju en höjdare! =)