lördag 15 januari 2011

Dagen efter och rosa tulpaner

Måltiderna idag har varit storslagna. Kycklingklubba och potatissallad till lunch och fylld baguette till middag. Fyllningen består av ost och skinka (Hanna, jag hoppas att du inte känner dig förd bakom ljuset. Jag ljög inte, jag sa bara inte vad "fyllningen" bestod av). Idag är en sådan dag då jag inte orkar lägga energi på att laga mat. Den lilla energi som fanns gick åt till att göra vårfint här hemma. Exakt samma datum som förra året ställdes idag årets första tulpanbukett på matbordet. Ikväll är soffan min bästa vän.

5 kommentarer:

jbh sa...

mysigt med tulpaner, det är nästan lika härligt som att tända första adventsljusstaken! min löpare var från Jotex, och på rea i november, det du! där får du för att du mobbar Jotex.

Hanna sa...

Jaså du! Ost och skinka minsann... Jag föreställde mig fullkornsbröd med fräscha grönsaker, kyckling eller annat magert kött och kanske någon hemmagjord dressing eller röra. Men det slår väl inte min McDonaldsmiddag! Det bör dock tilläggas att jag faktiskt gillar medvetet flottigt frosseri, ibland... Så det så!

andreas sa...

fy va drygt och vara bakis ;) kramar

julia sa...

åh, ja men tulipsarna muntrade väl upp din bakislördag? här är det inte mkt som muntrar upp i min "bakis"söndag mer än keso och apelsiner.

Malin sa...

soffan är min bästa vän dygnet runt nu för tiden :)