onsdag 26 januari 2011

"Älskling, kan du sätta upp mitt hår och klä på mig?"

Bilden är från april. Jag hade just försökt operera bort min knöl med en nål. Det gick inget vidare. Idag har jag gjort det på riktigt. Med hjälp av en läkare och lokalbedövning. Jag såg den lilla utplockade knölen (inte så fräscht nej). Det rann blod. Jag har nu två stygn och plåstret är typ sju gånger större än det på bilden. Jag ska inte sträcka upp armen eller använda den för mycket. Det är ingen risk. Plåstret sitter så illa att jag inte knappt kan röra armen. Är så klumpig att jag nyss slog omkull min kaffekopp rakt över min dator. Den står på tork nu och jag håller tummarna för att den fungerar. DESSUTOM sa läkaren att jag ska ha tejp över ärret i ett halvår. Det blir över halva sommaren. Inte okej.

3 kommentarer:

Malin sa...

Stackars dig. Eller inte :) Du kanske kan byta till bamseplåster lagom till sommaren!

Jonna sa...

Lilla gumman! Kom hem fort så får vi ta hand om dig! Man känner sig rätt ynklig efter en operation, hur liten den än må vara. Se till att bli bortskämd nu... och jag vet, det är inte kul att gå med tejp på ärret så länge. Men du vill väl ha ett snyggt, smalt ärr? Kolla på mitt liksom, vad fint det blev.

andreas sa...

Tänk vilken cool vit fläck du kommer få i slutet på sommaren ;) kramar