måndag 24 januari 2011

Finns det hjärterum så finns det morgonrocksrum

Vi bor inte så jättestort (som ni kanske vet). Då gäller det att organisera och hitta förvaringsmöjligheter. Till exempel så önskade jag mig och fick en morgonrock i julklapp. Den är jättemysig och skön på alla sätt, men jag insåg att jag inte hade plats att hänga den någonstans. Det kändes fel att hänga den i hallen bland ytterkläderna och i garderoben fick den inte plats. Lösningen blev att bädda ner den i sängen varje morgon. Nu ligger den fint och undangömt under överkastet hela dagarna och på kvällar och morgnar hänger den på mig så att säga. Man får inte vara dum liksom.

5 kommentarer:

andreas sa...

åh fy vilken kvalstersamlare haha kramar

hon som gillar sina lediga mornar... sa...

men smart där elina! du är inte dum du!

och angående mina små morgonbehov så syftade de på min morgonkissning. mitt andra morgonbehov skulle jag inte kalla litet ;D

Honeypie sa...

Shit vad smart! Så skulle man ju göra med allt man inte hade plats för/ inte orkade lägga på rätt plats! Tack för tipset!

mbh sa...

Bra grej! Vi bor i en trea o vet inte var vi ska göra av våra morgonrockar heller. NU delar de krok med blöta badlakan o det är inte opimalt. Problemet är att jag sällan bäddar sängen så ditt tips funkar inte här.puss

jonna sa...

Nej det är verkligen svårt med så små lägenheter! Vår plats är också verkligen slut nu! Vart lägger man t.ex. träningskläder man använt kanske 1 gång, och vill använda 1 gång till före tvätt? Garderoben känns ju halvfräscht, men det är inte så kul att ha de i högar heller (på toan, ovanpå tvättkorgen eller mopphinken som nu...)