torsdag 20 januari 2011

Fritid hemmatid skoltid jobbtid

I en tidning som jag läste imorse stod det att miniminivån för lärarledd tid på universitetet är nio timmar/veckan. I vår har jag i genomsnitt fyra timmar lärarledd tid/vecka. Men jag klagar inte. Inte nu. Inte efter förra terminen. Inte eftersom jag älskar hemma. Det enda kruxet är att jag kanske behöver tänka över vad jag ska göra med all tid. Jobba ska jag förhoppningsvis göra, men det kan behövas något mer. Risken finns att jag annars kommer att bli ett städmonster och jag har redan gått lös med stålullen ett tusental gånger den senaste tiden (löddrande stålull är förövrigt helt underbart).

4 kommentarer:

andreas sa...

var ska du jobba? kramar

mbh sa...

säger som andreas - var ska du jobba?

4 timmar?! det är väl egentligen under all kritik. måste ju kvala in som distansutb.

Puss

Jonna sa...

Åh din tulpanbild är mycket finare än min!

Håller med Malin, det låter väldigt lite? Då måste ni ju ha väldigt mycket hemuppgifter och grupparbeten?

julia sa...

ja oj, fyra timmar bara! men passa på och njut, skrubba inte för mkt med stålullen bara, man kan få eksem typ.