fredag 11 juni 2010

Jag, jag, jag.

Jag har varit på min gamla praktikskolas examen idag. Även om det regnade och myggen attackerade mig så gav det härliga sommarkänslor. Att barnen kom ihåg mig, kramade mig och ville ha mig tillbaka gjorde inte saken sämre. Min handledare och några föräldrar tyckte till och med att jag skulle ta över klassen till hösten eftersom de än så länge saknar lärare (trots att det var skämsamt då de vet att jag inte pluggat klart så sög jag åt mig som en svamp).
Jag har städat mig trött. Orkar inte räta på mig nu, så det ser ut som att jag har både kutrygg och ölmage.
Jag har köpt en öl som ska bli min sista fredagsöl i lägenheten innan jag far hem till Leksand. Den ska drickas i ensamhet och med andakt.
Jag har betalat för att låsa upp en nästintill stenålders mobiltelefon. Många kanske ställer sig oförstående till detta, men den är min och den är röd.

5 kommentarer:

Honeypie sa...

Verkar som om du haft en skön och trevlig vecka! Härligt att höra! Ska bli så mysigt att ha dig hemma hela sommarn! Vi ses snart, väldigt snart!
Pusspusspuss

mbh sa...

och snart är du hemma! för lång lång tid.. underbart. ska försöka komma ihåg en skiva till dig. kavajen är nu jonnas ansvar. Puss

andreas sa...

ja får man komplimanger ska man vara en svamp :) kramar

Jonna sa...

Snart kommer DU, DU, DU hem! Du är så välkommen. Har läst alla dina fina inlägg och som vanligt blivit stolt, mallig, glad och varm! Puss.

Julia sa...

Jag var också på examen och det var tusan så trevligt trots regnet och myggen. Det ska bli härligt att du snart kommer hem!