onsdag 16 juni 2010

Det är bara ett dopp i det blå som fattas.

Det börjar alltmer kännas som sommar. Två grillkvällar inplanerade. Förmiddagskaffe på balkongen. Barfotafötter i gräset. Jag har just börjat läsa en deckare. Solen värmer. Det enda som stört mig idag är alla kryp och en hund som gnäller efter sitt leksaksdäck.

Har ni förresten tänkt på att det i deckare ofta är "den varmaste sommaren i mannaminne", "den kallaste vintern på sextiofem år" eller "den regnigaste hösten någonsin". Jag antar att det blir mer effektfullt då och att det ska visa på att poliserna har det tufft. Bara en liten parantes.

Nu ska jag lägga mig på en filt och vänta på att något hemskt ska ske. I boken alltså.

2 kommentarer:

Malin sa...

ja härlig dag!

och jag har tänkt på det. i Giles Blunts böcker är det den tjockaste dimman någonsin :)

Jonna sa...

hahahahahaha, ja i Mons Kallentofts böcker är det alltid den regnigaste hösten, den kallaste vintern, den hetaste sommaren... undrar hur det blir på våren? den vitsipperikaste våren någonsiiiiiiiiiiin?