tisdag 1 maj 2012

Valborg, från början till slut

Min enda valborgsplan försvann ner i toaletten. Räddningen blev ett samtal och en snabb marsch till Ekonomikumparken. Solen sken lika gult som min blus. Bubblet bubblade och matchade min picknick alldeles utmärkt (som förövrigt var väldigt populär bland alla som inte  fattat att picknick är ett måste i parken). Eftersom jag och Per dissade champagnegaloppen och jag mer än gärna slapp den psykiskt nedbrytande bajamajakön för en tredje gång gick vi hem för en siesta redan vid kl 15. Siestan slutade med rock band och ett tappert försök att komma igång igen. 

Valborgsmiddagen bestod av två cheeseburgare på en parkbänk på väg mot förfesten. En förfest där vi kände cirka en person och en förfest där mitt huvud blev tröttare och tröttare. Det var dock inget som några G&T inte kunde råda bot på. Och dans på det förstås. Det var pinsamt länge sedan sist. Buggen uteblev dock. En mörk cykeltur och en kokt korv/kaviarmacka senare somnade vi ovaggade. Och sista april hade blivit första maj några timmar tidigare.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Det blidde ju bra det där! Snygg var du också såklart!

mbh sa...

Vilken härlig dag! Blir trött bara av att läsa om den :)

andreas sa...

lät ju jättekul elina man blir lite avis ;) kramar