onsdag 23 maj 2012

Sviter från lördagens lopp

Jonna bjöd på tårta i söndags för att fira och för att tacka mamma och pappas insatser som funktionärer under loppet.
På söndagen var alla som sprungit dagen innan, som Jonna beskrev det, "krigsskadade". Jag fick backa nedför trappan, då det var mindre smärtsamt för knät. Brorsönerna fick höra "nej, jag kan inte gå upp för trappan igen, det gör ont", "nej, jag kan inte leka kull, det gör ont" och "kom och stretcha med oss". Nu, på onsdagen, känner jag mig så gott som återställd, men vågar inte springa eller gå på hoppiga pass. Tur att gymmet på Friskis har fönster i taket så att solen når fram även dit. Men först blir det ett annat slags träningspass - sommarklädersshopping. Min veliga sida svettas redan.

5 kommentarer:

JBH sa...

Fin bild på tårtan! Den var god men slår inte Budapest, som tyvärr inte fanns. Hur är knäna idag!?

elly sa...

snyggt jobbat själv! synd på knät. jag klarade mig förvånansvärt bra från krigsskador, men det kanske bara betyder att jag inte tog i tillräckligt (jo, tjeeena, var ju helt död efteråt). och grattis till färdig uppsats!

julia sa...

Shit vilken god tårta! Trist att du inte hittade nåt :(

andreas sa...

den där tårtan såg då inte jag röken av i söndags :( kramar

mbh sa...

sommarshopping... vad är det? lär mig!