tisdag 8 maj 2012

Hemma i byn

I helgen behövde jag inte lämna Leksboda en enda gång. Det kändes väldigt lyxigt. Jag lockade mina små kyllingar (som inte redan bor där) dit istället. Och lyckades ta del av Rättviks marknads bästa varor - munkar och strumpor - ändå. Jag kunde däremot inte hoppa på tåget tillbaka till Uppsala från Leksbodas gamla tågstation. Det var förresten en väldig tur, då familjen Rutebo överraskade mig på perrongen i Leksand och mina brorssöner bjöd på historier från deras vistelse på Skansen och hejdå-kramar. Så fint!

3 kommentarer:

Jonna sa...

Underbart <3 Skönt att få vara i byn hela helgen! Var limpan god? Jag tyckte det var rätt bra, fast kanske skulle varit andra mjölsorter eg (Kickans bröd)

mbh sa...

åh va fint! men jag visste inte att de överraskade dig! Vad gulligt!

visst kan jag sy gardiner åt er - om du passar barnen under tiden :)

andreas sa...

det var så kul att se dig å snart får vi svettas ihop ;)kramar