torsdag 24 maj 2012

En liten matta i en liten lägenhet

Mina planerade sommarkläder blev en matta (den turkosa) och två stolsdynor. Att ta steget från den ena mattan till den andra innebär att gå från sovrummet in till köket. Ja, jag längtar efter något större. Jag längtar efter en lägenhet där det sista jag ser innan jag somnar inte är en diskbänk. En lägenhet där en kan fixa frukost och en kan sova vidare samtidigt (okej, Per kan sova när jag fixar frukost, men inte tvärtom. Om det beror på att jag är lättväckt eller tystare än honom när jag gör frukost låter jag vara osagt). Men i väntan på något större kan vi ägna oss åt en gissningslek: vilket golv tror du att jag gillar bäst?

4 kommentarer:

Jonna sa...

Fin gammal parkett! Förstår fortf inte hur de tänkte när de tog bort trägolvet i vårt sovrum och lade in nuvarande. ;( Längtar också! Och just denna tid är det ju döden att bo i lght...

andreas sa...

jag tror det vänstra golvet! :) kramar

mbh sa...

Det vänstra så klart! snart har du inkomst o ni har råd med nåt större!

amandan sa...

Hello! Vart hitta du den fina turkosa mattan? Jätte fin! :) Kram