lördag 10 mars 2012

Tipsrunda

Just nu pågår en traditionsenlig bydag med tillhörande tipspromenad hemma i byn. Jag är i Uppsala och kan därför inte vara med. Tyvärr. Det närmsta jag kan komma är att skapa en egen tipsrunda med frågor om bara MIG. Det kluriga är att att alla alternativ är relativt möjliga, men det rätta alternativet grundar sig bara på dagen idag. Låt oss börja:

Fråga 1: Vad gjorde jag innan jag åt frukost?
1. Gick en morgonpromenad
X. Jobbade med ett memory till en kommande engelsklektion
2. Rensade skafferiet

Fråga 2: Vad lyssnar jag på precis just nu?
1. Christer i P3  
X. Tystnaden
2. First Aid Kit på Spotify

Fråga 3: Vilka slags text läste jag senast? 
1. En artikel i Ergo
X. Kursplanen i svenska
2. Text-TV

Fråga 4: Vad bestod min filtallrik av imorse? 
1. Fil, frukt, müsli
X. Fil, müsli, extra kanel
2. Fil, sylt, müsli

Fråga 5: Vilket är mitt största bekymmer idag?
1. Vad ska jag äta till lunch och middag?
X. Vad ska jag ha på mig idag? 
2. Ska jag tvätta håret eller inte?

Vinnare får... ett eget inlägg här på bloggen (jag menar, WOW)! Lycka till!

6 kommentarer:

Honeypie sa...

Din gullfia, du är rolig du! Och kul att jag är först ut att tävla! Mina svar är 1:2, 2:1, 3:X, 4:2 och 5:2. Men som sagt, allt passar ju in på dig. Förutom det med morgonpromenaden då... :)

julia sa...

Vilken rolig idé! Jag tippar:
1:2
2:2
3:X
4:2
5:2

PUSS!

andreas sa...

1 2 2 x 1 längtar redan efter mitt inlägg ;) kramar

Oliine sa...

1:2
2:1
3:1
4:2
5:1


IHH! Spännande!

Honey sa...

Hallå, när kommer de rätta svaren och ett eget inlägg?! Jag är så nyfiken! :D

Per sa...

Jag gissar:

1. X
2. 2
3. 1
4. 2
5. 1