onsdag 28 mars 2012

Ett axplock av fina minnen från en fin lägenhet

Malin med familj bor inte längre kvar i sin lägenhet och det känns som slutet på en era. Jag vet inte hur många dagar jag spenderat i den lägenheten under min studietid. Hon blev mammaledig för första gången precis samtidigt som jag blev student. Nästan alla mina självstudiedagar i Leksand har jag spenderat där. Ofta från 07.20 på morgonen till sen eftermiddag. Och jag såg fram emot varenda en av dem! Nu har hon varit mammaledig två gånger och jag student i fyra år. Nu bor de inte där längre. Jag är snart inte student längre och Malin ska snart börja jobba igen.

Det är alltid sorgligt när fina perioder i livet tar slut, även om de blir avlösta med en ny.

4 kommentarer:

Jonna sa...

............................................................................................................................................................................................................................................................................................snyft.

Men att hänga i huset går inte av för hackor heller :)

julia sa...

Fint! undrar vem som blir den nya hyresgästen?

mbh sa...

Snyft! Får bita mig i tungan nu. Alla dess minnen från farmor o barnens första tid i livet... Åh...

mbh sa...

Snyft! Får bita mig i tungan nu. Alla dess minnen från farmor o barnens första tid i livet... Åh...