torsdag 8 mars 2012

Igår, onsdag

På praktiken är det tänkt att jag ska vara en lärarstudent. Igår däremot, när en hårslinga fastnade i dragkedjan när jag skulle ta av mig jackan vid personalrummets klädhängare, kände jag mig snarare som en elev. När stod jag som ett fån och kunde inte dra dragkedja varken upp eller ner. Och tro inte att jag kom loss. Själv kunde jag ingen råd och jag vägrade gå ut till alla lunchätande lärare och be om hjälp (då hade jag verkligen känt mig som en elev). Det var bara att bita ihop och dra. När jag senare cyklade hemåt efter tre engelsklektioner på rad, glömde jag även bort att svänga med cykel och fick se mig själv köra rakt in i ett staket. Där tog det tvärstopp. Dagens höjdpunkt var helt klart den söta systern som väntade på mig när jag kom hem!

2 kommentarer:

andreas sa...

vilken härlig dag kramar

Jonna sa...

Det var en höjdpunkt för mig med!!! Ljuset denna veckan!!!