lördag 3 mars 2012

Och vinnaren är...

Vasaloppet 2012, jag är redan nervös. Som Magnus Uggla konstaterade på The Voice igår, är det värre att vara åskådare än att vara den som "utför" (det är ju så klart mer fysisk ansträngande med 9 mil skidor än att följa det från soffan, men ni förstår vad jag menar). Systra mi har haft en olycklig uppladdning med återkommande förkylningar, men hon kommer ändå kämpa till hon känner blodsmak i munnen och till kroppen skriker "aj, vad tusan gör du?". Det är så hon fungerar. Mycket beroende på att hon älskar det hon gör, hon älskar upplevelsen som träning och tävlingslopp ger. Och det är därför hon, oavsett vad, är vinnaren i Vasaloppet imorgon. Min vinnare. HEJA HEJA HEJA HEJA!

Var rädd om dig

3 kommentarer:

Jonna sa...

Åh älskade hjärtat mitt! Tusen tack för detta inlägg. Det betyder så mycket att ni tror på mig och fyller mig med stärkande ord oavsett hur det går... All kärlek!!!

Fia sa...

lite lustigt var att på kortet med vasaloppsmålet syns i hörnet min tyvärr numera avlidna farbrors fru! å de hade ni nog ingen aning om att ni stod bredvid dom!

mbh sa...

Ja det blir en jobbig dag detta... :)