måndag 12 mars 2012

Så här är det

I lördags arbetade jag med ett memory innan frukost. Visst, jag är en smula pedantisk, men jag brukar inte rensa skafferiet det första jag gör på morgonen, vilket typ alla trodde. När jag skrev tipsrundan lyssnade jag på en repris av Christer i P3 och jag hade precis skumläst i kursplanen. Som nästan varje helg hade jag sylt i filen och mitt största bekymmer för dagen var hur jag skulle lägga upp mina måltider! 

Hanna, Jonna, Carro och Per skrapade ihop tre rätt.
Julia hade två rätt.
Andreas hade ett ynka rätt.

Nu känner jag mig villrådig. Det är ju inte kul att behöva dela en vinst på fyra personer och jag tvingas därför att ställa en utslagsfråga som bara Hanna, Jonna, Carro och Per får svara på! Den som är närmast rätt svar vinner.  

Frågan lyder: Hur många frukter har jag ätit totalt mellan fredag-måndag (alltså under fyra hela dagar)? Per var inte hemma torsdag-söndag och har därför noll koll på mitt fruktintag. Han har dock sett mig äta två frukter idag och därför talar jag om för alla att det är minst två frukter. Lycka till!

8 kommentarer:

Brittaaaaa sa...

Du är rolig! Vill bara säga att jag hade gissat på memoryt, om jag hade läst inlägget tidigare. Faktiskt. :)

Jonna sa...

Jag gissar på 5... lågt gissat men du äter väl mest chips på helgerna?

Honey sa...

Shit vad spännande! Nu blev jag så ställd av Jonnas svar, men jag måste ju skriva det jag tänkte på! Mitt svar är 9 frukter...

Per sa...

12 gissar jag på.

andreas sa...

annars kan man göra om priset till ett jumbopris ;) kramar

Jonna sa...

Alltså, jag tycker ändå att det är lite fusk med Pers deltagande! Han kan ju ändå göra en summering av hushållskassan, samt se hur mycket frukt som försvunnit under helgen, känna hur gasig du är i magen osv osv. Han har en fördel !!! (många)

Per sa...

@Jonna
När någon av oss är borta så är det den som är hemma som står för alla inköp från sin egen plånbok, så jag kan därmed inte räkna och se hur mycket frukt Elina har köpt och sedan ätit. Sedan äter jag knappt någon frukt själv, så jag är inte så observant på hur mycket frukt som försvinner från fruktfatet. Sist men inte minst, det här med gaser spelar inte så stor roll..

Oliine sa...

WAAA! Jag vann nästan o nu måste jag helt plötsligt veta något om frukter. Och jag håller med Jonna om fusket i och med Pers medverkan.

Jag gissar iaf på 4 frukter.
Pöss