fredag 25 mars 2011

Påskägg och gobeläng


När jag lade mig igår frös jag och trodde att jag var klädd som ett påskägg. Jag hade nog feber. I natt drömde jag att man kunde gröpa ur en citron på två olika sätt beroende på om det var ett adjektiv eller adverb. När jag vaknade till hettade mina ben som aldrig förr. Och imorse säger Per du får söka på google. Jag blir förvirrad och tänker oj, frågade jag honom om "gobelängkort"? Det visade sig senare att han drömt att jag frågat om man kan vispa grädde med en kvist typ. Jag drömde om ett slags kort som jag sedan gav namnet gobelängkort i ett halvvaken tillstånd. Nu eftersvettas jag efter morgonkaffet.

2 kommentarer:

JBH sa...

du verkar ju väldigt sjuk, feberdrömmar och allt! det är ryggläge som gäller.

mbh sa...

Jag vet vad Odin skulle ha sagt: Elina galen. :)