måndag 28 mars 2011

No eller nu

Idag kom en utbytesstudent fram till mig och en kursare när vi satt och gjorde en skoluppgift. Hon frågade lite nervöst på svenska om vi ville fylla i en enkät. Jag hann tänka att vi inte hade tid där och då men att jag gärna kunde göra det senare. Tyvärr fick jag inte ur mig hela förklaringen utan bara "nu?". Hon sa "okej" och gick därifrån. Jag blev lite paff men samtidigt kom vår lärare fram till vårt bord och det var inte mycket att göra åt. Efteråt kom vi på att hon måste hört "no" och inte "nu", vilket får mig att känna mig en smula elak. Hon skulle bara veta att jag till och med gillar enkäter.

4 kommentarer:

julia sa...

Haha, stackars lilla utbytesstudent! Jag tycker faktiskt nästan alltid synd om dem för de ser så bortkomna och vilsna ut jämt och ständigt. Du borde göra en insats, typ låta en bo hemma hos dig eller nåt! Eller inte, jag menar, hur stor chans är det att en utbytesstudent tycker om din torra raggmunk?

Andreas sa...

Men Elina va Elakt haha kramar

JBH sa...

stackare... du borde sagt YES, OK! med eftertryck!

Malin sa...

det här måste du ju nästan reda ut. du riskerar ju att vi svenskar får dåligt rykte utomlands! :D