torsdag 24 mars 2011

En galen tant på vår gata

Jag fick ett sms av min kära vän Britta imorse. Innehållet var helt sanslöst. Helt sjukt.
-
Haha! Jag blev just mordhotad av en tant utanför ditt hus! En tant pekade på mig, strök fingret tvärs över halsen sa, "du tjejen. Du är död!". Det visste jag inte, är jag en zombie, Elina?
-
Tanten var tydligen kort och rund och tog sig fram med hjälp av en rullator.
-
Jag spelade en galen mattant (Gertrud) i en teater en gång. Och nu har det bevisats att sådana som Gertrud finns i verkligheten. Det är bäst att sova med ett öga öppet i fortsättningen.

3 kommentarer:

Jonna sa...

men herregud! skrattar och förfasas om vartannat! tur att inte Britta blev rädd, men hon insåg väl att hon lätt skulle kunna brotta ner tanteländet om det blev aktuellt.

andreas sa...

fy va äckligt nu flyttar du hem kramar

mbh sa...

fy som tagen ur en unni lindell deckare :)