onsdag 15 september 2010

Thinnertrasan vandrar mellan husen, thinnertrasan tänder alla ljusen.

Dagen har ägnats åt att skriva PM. När vi sitter och skriver behöver vi aldrig bestämma hur länge vi ska hålla på. Det märks tydligt när det är dags att avrunda. Jag avundas dem som kan vara effektiva jättelänge i ett svep. Bara skrivaskrivaskriva och sen vara klar. Själv behöver jag ta en paus för att sitta en stund med boken på huvudet och sjunga Nationalteaterns "Barn av vår tid", eller en stund då jag smetar på lager nummer sextio av försvarets på läpparna.

Pausen nu är en lång paus. Jag och Per har röstat, jag har ätit mellis och nu ska jag cykla iväg till Friskis och öva mig på att inte stirra för länge på folk (jag började med den övningen sist jag var där).

4 kommentarer:

jonna sa...

Det lät som en mysig dag iaf. Ibland kan det dock vara skönt att skriva effektivt mellan typ 8-12, och sen kunna känna sig helt friii.

mbh sa...

Friskis idag igen!?

Imorgon kommer du HEM!!!!! Tjolahop! puss

andreas sa...

Vad hade rubriken med texten att göra? kramar

Tant Anna sa...

Du skriver så underhållande :) /Anna