onsdag 3 juni 2009

Trevligt att jag kunde unna mig något riktigt gott när jag nu kom hem efter åtta timmar av hemtentaskrivande. Den varma filen kändes så len mot min hals. Och de sista smulorna/spånen av min müsli kittlade dödsskönt i kistan. Efterrätten blev ett halvgammalt ägg. Hurra! Nu tar jag mitt pick och pack och tar tåget hem till Leksand. Snart är det sommarlov. Hurra (på riktigt det här gången)!

Det känns skönt att åka hem av många skäl. Ett av dem är mina grannar. De måste tro att jag är tokig, och detta på grund av: 1. Häromdagen stod jag och frenetiskt dunkade en golvmopp i golvet ute på min balkong. En humla hade satt fast sig på den och jag får panik av kryp. 2. Sedan igår har jag sprungit ut på balkongen cirka tusen gångner för att plocka i och ur mat ur en hemköpskasse. Vem har sin mat på det viset? Jag hade lust att sätta upp en skylt med texten "JAG FROSTAR AV". 3. Jag bar nyss en cykel in i lägenheten.

Egentligen behöver jag nog inte oroa mig. Alla har nog inte lika bra koll på sina grannar som jag har (försöker ha) på mina.

Hej då Uppsala!

3 kommentarer:

malin sa...

välkommen hem älskade lillstinta!

andreas sa...

ja nu är du hemma äntligen kram

Jonna sa...

Men nu ÄR du HEMMA och har allt gott i Leksbodas kylskåp tillhanda! välkommen och ät här med, när du vill!