tisdag 9 juni 2009

Du vet när du bor på landet när... (Del 1)
-
... ditt och din älsklings sista samtal innan ni somnar lyder ungefär så här:

Jag: Var det en ko som lät?
Per: Nej, det var får...
Tystnad. Försöker somna.
Jag: Nääe, är det verkligen får?
Per: Jag vet inte.
Tystnad. Försöker somna.
Per: Det är fiskmåsar också.
Jag: Mmm...
Tystnad. Försöker somna.
Per: Man kan ju undra varför korna råmar så mycket så här sent på kvällen.
Jag: Jag tycker ofta jag hör kor sent på kvällen.
Tystnad. Vi somnar.
-

Och här var det en get.

6 kommentarer:

Caroline sa...

Oh! Jag äskart!

Jonna sa...

Vad mysigt! hoppas ni hade en fin kväll igåååååååår.

mia sa...

Ett mycket rolig inlägg. Det är nästan så att jag skulle vilja bli lantis och sova någon meter från får och kossor. Men bara nästan.

Emelie sa...

haha! vad fint! landet is the shiiit!

malin sa...

lovely. ju närmare kohagen desto bättre!

andreas sa...

hellre ko än tupp