söndag 14 juni 2009

Jag var ensam hemma igår och hela natten. Det hör inte till vanligheterna. När jag var yngre satt jag och höll krampaktigt i några knivar tills mina föräldrar kom hem. En av många underliga saker jag hade för mig som mindre. Nu för tiden är jag inte så rädd/psykopatisk. Dock hände det en mystisk sak igår. När jag åkte hemifrån på förmiddagen var katten Algot ute och katten Kaspar inne. När jag kom hem på kvällen var det tvärtom. För att inte bli alltför paranoid tog jag beslutet att anta att vår granne varit inne i huset (igen). Vi delar internet med honom och när det krånglar vill han slå av och på strömbrytaren en gång. Detta gör han alltså oavsett om vi är hemma eller ej. Jag vet ej om han gjort det igår, men som sagt, jag vill tro det. Han ringde dessutom efter 23.00 på kvällen för att be mig slå av och på. Jag är uppväxt med tron att om det ringer på hemtelefonen efter 22.00 så har det hänt något. Tack kära granne för de två skrämselattackerna.

Too het to be sann!

3 kommentarer:

andreas sa...

jag hoppas det lyste i huset när han ringde iaf annars får han skämmas nästan haha kram

malin sa...

kul att du kan njuta av ensamheten o vad K beträffar - han lär nog inte ändra sig. det går inte att lära gamla hundar sitta :)

jonna sa...

Elina och K, en never ending love story. eller något. otaliga är historierna om er två :)