tisdag 12 februari 2013

Svettig, snuvig och sliten på Arbetsförmedlingen

Jag vet inte om det är extra lätt att känna sig som en lodis på just arbetsförmedlingen, men igår var det i alla fall så. Kom dit i min gigantiska jacka som gör mig kvadratisk och slitna tygkasse där handtagen är nära att gå av. Fick sätta mig för att vänta på min tur. Blev så klart genomvarm och tvingades knäppa upp jackan. Tack och lov hade jag tagit mig för att vända mitt linne bakochfram innan jag gick hemifrån, för att på så vis gömma fläckarna av fisksås från förra veckan. Näsan började rinna och efter några incidenter med näsblod den senaste tiden ligger det väldigt nära till hands att föra upp handen till näsan när det hastigt rinner till, för att stoppa upp och kika om det är rinnsnuva eller blod. Självfallet tittade snubben i informationsdisken på mig just då. , svettig, snuvig och extra trött just igår efter söndagens bravader på IKEA och dålig sömn på det, gjorde lodiskänslan till ett faktum. Det var tur att besöket var över snabbt.

Och ja, jag överanalyserar som vanligt vad andra tänker och tycker


3 kommentarer:

Unknown sa...

haha du är för rolig du! Arbetsförmedlingen som är ett sådant trevligt ställe ;) skämt åsido men jag tycker faktiskt de flesta arbetsförmedlare och kollegor jag mött är serviceminded personer iaf. Oavsett om man möter gravida lodisar eller icke ;)

andreas sa...

haha vilka roliga småsystrar jag har :) kramar

Britta sa...

Haha! Du är rolig du :) jag är säker på att du var jättesöt som vanligt, och att folk bara tänkte "åh, vilken fin och härlig blivande mamma!" :) puss!