söndag 6 januari 2013

Tuta och köra

Vecka 1 på det nya året. Vecka 31 i graviditeten. Vinterjackan börjar bli för liten och pyret/bobo/bäbisen sparkar gärna åt alla håll och kanter precis när jag ska vila. Allt som allt är det fortfarande relativt skonsamt att vara gravid. Jag ser dock inte fram emot januari, som innebär heltidsjobb och samtidigt packa och städa ihop fyra och ett halvt år i denna lägenhet. Och dessutom ett stigande behov av mentala och praktiska förberedelser inför det nya liv som väntar. Men det är bara att tuta, köra, ta en sak i taget, andas, äta och sova. Ungefär som vanligt egentligen. Och precis som vanligt börjar jag med det ätbara.

2 kommentarer:

Unknown sa...

men åh, vad drygt det låter... flytta är en pärs, kan tänka mig att det är extra drygt från en kommun till en annan. parallellt med heltidsjobb. Jag har några tips, som rutinerad flyttare
- PRIORITERA. Det tar tid att flytta. Avsätt tid. Planera inte in massa andra saker på kvällarna, då blir det tight på slutet.
- VAR LAT NÄR NI KAN. Köp hämtmat. Ät på papperstallrikar.
- SLÄNG MASSOR. T.ex. gamla magasin, nött porslin, handdukar, kläder och skor som ej används, osv är inte kul att släpa från ett ställe till ett annat.

mbh sa...

hihi jonna hade mycket tips. skriv vad som är i alla kartonger också o packa allt mjukt i säckar.

ljuvliga kort från vallen!

puss