söndag 13 januari 2013

Tulpanpremiär

Jag tänkte att det är lite väl tidigt och fuskigt att redan nu börja köpa tulpaner varje helg. Vilken tur att det då finns övernattningsgäster som vet att man innerst inne vill ha det ändå. I helgen har jag, förutom att haft Britta här, ätit mycket frukt. Och chokladglass. Jag och Per har rensat och städat i förrådet. Efteråt kände vi oss dammiga, men nöjda. Idag har jag packat glas tills mina händer var svarta av trycksvärta. Flytten närmar sig och jag vill bara köpa en massa saker. Tar mig dock i kragen och det enda jag köpt i helgen är strumpor, gravidleggings och linser.

4 kommentarer:

Jonna sa...

"det enda" haha, det märks att ni är storstadsbor ;)

mysigt med tulpaner, visst då! inte alls för tidigt.

Britta sa...

Av någon anledning passar tulpaner osedvanligt bra i ert hem! :) Ännu ett tack för en mysig sista uppsala-träff! Nästa ggn blirre Falun, tjoho! :)

andreas sa...

åh det är så vackert med röda tulpaner snyft :) kramar

Unknown sa...

kul med brittabesök! åh vad jag inte avundas ditt packande. så drygt att flytta, även om det ät till något man vill :)