torsdag 10 januari 2013

Mat, mat, mat, mat, mat

Här sitter jag och väntar på kvällsmat. Jag inser att varje inlägg innehåller någon mening om mat just nu, men mina tankar är om möjligt ännu mer inriktade på mat än vanligt. Vet att man inte äter för två, men jag har i alla fall två i åtanke gällande mat. Räknar frukter jag äter och har fem centimeter leverpastej på smörgåsarna. Enligt livsmedelsverket ska jag lägga till två extra mellanmål per dag nu i sjunde månaden. Det framgår dock inte hur många mål de utgår från att en icke-gravid äter. Jag vet inte riktigt var jag ska klämma in två till mellanmål i mina vanliga matrutiner. Mellan förmiddagskaffet med tillhörande smörgås kl 09.40 och lunchen kl 12.00? Vilka bekymmer, vilka bekymmer...

3 kommentarer:

andreas sa...

det fixar väl du haha kramar

jonna sa...

lyllos dig :)) jag skulle gärna ha några extra mellanmål om dagen, även om det kan vara svårt när man redan äter 5-6 ggr om dagen? hihi

Unknown sa...

haha jag tror det räcker med de vanliga mellanmålen men ta en smörgås även på eftermiddagen. Puss