måndag 15 oktober 2012

Ultraljud

I natt var jag på ultraljud i drömmen. Det var ingen trevlig upplevelse. Jag och en annan kvinna satt på varsin brits med magarna i vädret. Barnmorskan kom och gick. Det enda jag fick se av min bebis var ett ben som jag fick höra att var "extremt stort". Jag fick höra bebisens hjärta och det slog tydligen för hårt, men barnmorskan tyckte inte det var något att undersöka vidare. Sen var det det här med att få en bild med sig hem. Bilden utformades genom att barnmorskan målade av vuxna personer som försökte stå i den ställning min bebis låg och det var denna bild jag fick med mig hem. Plus några andra ritade teckningar på hur min bebis skulle se som vuxen eller något sådant. 

På onsdag väntar det riktiga ultraljudet och jag hoppas och tror att det blir bättre än i drömmen. Mycket bättre.

3 kommentarer:

Jonna sa...

men fy, haha, det lät ju både hemskt och komiskt...

såklart kommer det gå bra!

vaknade och skrek i natt jag. du slapp mina mardrömmar iaf i turkey!

andreas sa...

haha är säker på att det kommer gå bättre men bilden kanske kommer bli lika tydlig kramar

Malin sa...

hahaha vilket skräckscenario! ska bli kul att höra era reaktioner på onsdag!