lördag 27 oktober 2012

Avtackad

Igår jobbade jag sista dagen i "min femma", som jag jobbat med på femtio procent under hösten, eftersom jag fått chans att jobba hundra procent i en annan klass, på en annan skola. Det känns vemodigt, men ekonomiska och praktiska skäl fick vara avgörande den här gången. Blev så avtackade att jag knappt kunde tro mina ögon eller öron. Mina första stapplande steg som lärare måste ha gått ganska bra ändå. Fick orkidéer av både föräldrar och kollegor, choklad, en kaffekopp, skon på bilden, ett hjärta, kort, en sång och kramar av eleverna. Och massa fina ord. Ja, jag är stolt.

3 kommentarer:

Malin sa...

Underbart! Men inbilla dig inte att alla blir avtackade på samma sätt - du måste gjort ett jäkla bra jobb helt enkelt :)

Hanna sa...

Så himla roligt! Det är du så värd! Jag är övertygad om att det var äkta uppskattning från alla! Och vilka fina och fyndiga presenter sen!

Jonna sa...

VAD UNDERBART. Jag börjar nästan gråta en skvätt... såklart har du gjort ett skitbra jobb! De kommer sakna dig...