lördag 20 oktober 2012

Smink är inte min grej. Av flera skäl.

Idag köpte jag min dyraste sminkgrej någonsin och den kostade inte över 150 kr. En slags foundation som jag tänker ska rädda upp vintertrötta ögon och rödfnasig näsa en aning. Jag frågade om hjälp gällande färg och hon bad få pensla på min hals. Jag drog ner halsduken och sträckte på halsen likt en skådis i True Blood som väntar på bli huggen av en vampyr. Istället för två huggtandshål fick jag vet att den ljusaste foundationen var för mörk för mig. Den funkade på min hy, men den var lite för mörk. Jag upprepar: den ljusaste var för mörk. Och ja, vi var i Turkiet förra veckan och inte på Nordpolen.

3 kommentarer:

Jonna sa...

hihi, som sagt, mjölkskinnet! men du är ju fint blek, det ser naturligt sobert ut. När jag är blek ser jag mer sjuk ut. Men så är det ju att bo här, om man inte vill lägga sig i cancerlådan solarie, och där går gränsen.

mor sa...

Eler åka utomlands, till exempel till Alanya och inte bara ligga under parasollet!

Malin sa...

det är bra att du sympatiblekfisar med pappa :)