fredag 30 december 2011

Hurra för Alvar

Igår fyllde Alvar ett år. Han var med i lokaltidningen, två gånger med samma bild till och med! Ibland brister kommunikationen. Jag fick äran att vara med på både hans för- och eftermiddagskalas. Fick dock agera piga däremellan! Tog många bilder, men de får jag inte visa. Tydligen har Malin företräde på dem (på MINA bilder). Mycket får man stå ut med.

Skämt åsido, jag klagar inte på att varken vispa grädde, hämta tvätt eller att hon vill ha mina bilder före mig. Under gårdagen fick jag min belöning flera gånger om (och inte bara genom fika, lunch, middag och tårta). Jag fick gå hand i hand med Odin på en skön promenad (varsin snygg reflexväst hade vi på oss också, kände mig väldigt ansvarsfull och bra). Jag fick se Alvar gå mer och mer och hans lycka över det. Jag fick skratta med syster om missförstånd som berörde bajs i en pool och att en person såg ut som barnmat i en hundskål. Och så vidare.

1 kommentar:

Jonna sa...

<3 En duktig värdefull piga och syster du är!