fredag 11 november 2011

Frihet och ansvar

Äntligen fredag! Jag har haft två timmar i skolan den här veckan, så ni kan ju gissa om jag är slut. Jag är helt färdig. Slut som artist. Kommer ligga som en grönsak hela helgen. Skämt åsido, jag ska absolut inte klaga. Just den här veckan har det känts mycket okej att vara student. Å andra sidan har jag en bok att läsa till tisdag och vill jag inte läsa ögonen ur mig på måndag borde jag nog börja redan i helgen. Friheten och flexibiliteten över sin arbetstid som student är sannerligen både en fördel och en nackdel.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Mysfika i Leksboda! Ja, det är frihet under ansvar, som alla lärare deklarerar. Pusspuss!

julia sa...

Man får passa på att njuta av friheten av sin arbetstid nu, för det kommer sannerligen inte att ske sen...

andreas sa...

ha en trevlig helg med din bok kramar