lördag 12 november 2011

12 november

Jag vaknar varje morgon (tidig morgon) när tidningsbudet kommer. Ibland låter det som att han/hon trycker in en get genom brevinkastet. Lyckligtvis somnar jag om och har förlåtit tidningsbudet lagom till frukosten. Imorse hade jag pappas röda äppelmos i filen och lyssnade på Ring så spelar vi medan jag åt. En traditionell lördagsmorgon, men ändå inte helt typisk. Det satt ingen på andra sidan bordet.

En helt naturlig puss-och-nyp-mellan-brösten-pose i väntan på det magiska meddelandet från Britta som talade om att vi ses om tjugo. Lunchen som följde smakade alldeles förträffligt trots min munblåsa som gör ont och nästan kan missförstås för en liten snus bakom underläppen.

5 kommentarer:

julia sa...

Vad är väl en lördag... nästa helg får ni äta frukost, läsa tidning och lyssna på ring så spelar vi igen!

Jonna sa...

Men åh så gott... jag vill ha mer mos! Undra om det finns mer i Leksboda som man kan tigga åt sig. Det är mysigt med ensamma helger ibland också faktiskt.

andreas sa...

men var är per då? kramar

Malin sa...

åt också pappas mos till frulle. mkt sött o gott. puss

Malin sa...

åt också pappas mos till frulle. mkt sött o gott. puss