tisdag 15 november 2011

Det där med julklappar

Årets julklappsdiskussion bröt ut på allvar idag. Om det är något vi har åsikter om i min familj så är det julklappar. Jag behöver inte nämna några namn, men en i familjen förslog ett julklappslotteri. En svarade på detta med ett "hahaha". Två andra började smsa intensivt om de känslor och tankar som kom följde detta galna förslag. Behöver jag ens säga att lotteriet blev nedröstat och vi byter julklappar precis som vanligt? Nej, tänkte väl det. I vår familj är det inte lätt att vara en nytänkare när det kommer till de heliga julklapparna.

7 kommentarer:

Jonna sa...

Stackars Malin... men men, hon får ta det onda med det goda, alla familjer har sina akilleshälar, vår är kanske vår ultrakonservativa sida?

mor sa...

Jag skrev iallafall att det var ok!

julia sa...

haha ni och era julklappar! sött!

andreas sa...

hahahahaha ;) kramar

elina sa...

men mamma, vi vet att du skulle ha brutit mot lotterireglerna ändå, så det räknas inte!

Honeypie sa...

Ja, jag säger då det! Ni är för roliga! Fast jag skulle förmodligen mötas av samma motstånd i min familj om jag föreslog ett klapplotteri.

Förresten vet jag, för jag har testat...

mbh sa...

Ni är hopplösa! Fullständigt hopplösa!