tisdag 15 februari 2011

Mitt kära lilla sår

Jag har relativt mycket fritid just nu. Jag tycker om uppmärksamhet och medlidande. Det kan till och med ha att göra med en moderlig instinkt att vilja ta hand om någonting, men det är nog att ta det hela för långt. Allt detta tillsammans leder till pyssel med, tankar och mycket prat om mitt "sår". Ska jag ha plåster eller inte? Det här plåstret är nog inte bra för min hud. Hur ser det ut nu? Jaha, likadant som för en kvart sedan. Ska jag smörja kanske? AJ, varför smorde jag med en parfymerad kräm? Per, vill du känna? VA? Varför inte? JO, känn nu!

Snart ska jag gå iväg och köpa silikonplåster som är väldigt skonsamma mot huden.

8 kommentarer:

mor sa...

Men lilla gumman! Vad har du på, på bilden? Du kanske ska börja jobba ideellt eller gå med i någon förening, så du får mera att göra? Kram

mor igen sa...

Eller byta din förstasida.....

Jonna sa...

Hahahahahahahahahhaha! Både mammas kommentar och ditt inlägg. Har du eksem runt såret eller? Ser konstigt ut!

Du har helt klart för mycket tid över! Sätt över en bit kirurgtejp bara, den är lätt att dra av och ger inga märken.

Elina sa...

Jag har inget på! Jag är skinnflådd av plåstret!

Julia sa...

Haha, "skinnflådd av plåstret",hahaha!

Linnea sa...

Du är för söt Elina. Känner igen det där med självömkan, jag likadan :) hoppas du hittar ett bra plåster. Jag tror på kirurgtejp som Jonna skrev.

Malin sa...

lilla gumman det är tur att du kommer hem nästa vecka o får träffa odin som är den som är mest imponerad av ditt plåster :)

andreas sa...

fy vilket läskigt sår kramar