tisdag 15 februari 2011

Ett steg närmare vuxenvärlden

I julas började jag och Jonna pratade om sådant som vi vill lära oss att klara av själva innan vi skaffar hus och barn. Typ byta däck, spackla och måla om. Jonna nämnde även hugga ved medan jag vill hävda att jag redan kan det. Idag kom jag på en till sak: att kunna göra goda hemmagjorda köttbullar och en gräddsås till! Och det bästa är att jag redan kan kryssa av det på min lista. Kom liksom på det medan jag lagade maten, för första gången i mitt liv.

OBS: bilden visar inte en köttbulle utan vår middag igår.

5 kommentarer:

JONNA sa...

er middag igår såg inte ut att gå för hackor! mums! och godisskålen sen...

du, jag ska SE dig hugga upp en korg ved innan jag säger att du kan det... haha. men smakar gärna dina köttbullar och brunsås, det är jag säker på du kan!

Malin sa...

Blev dem bra?

julia sa...

vad gott!! och visst finns det en massa vuxen-saker som man vill kunna, typ laga stek (done!!), använda borrmaskin med mera.
men köttbullar med brun(grädd-)sås är absolut en sak att checka av :)

andreas sa...

bra jobbat halvvuxna lillasyster ;) kramar

Elina sa...

Det är sallad inte godis Jonna!