onsdag 2 februari 2011

Jag säger hejdå och låter tre herrar flytta in i mitt ställe

Det känns som två månader, men det har egentligen bara gått tre och en halv vecka sedan jag tog tåget från Leksand till Uppsala. Hur som helst längtar jag hem nu. Till mitt andra hem. Mitt hem där Piggen och Nallemaja bor. Där Wilma vägrar gå ut och Algot äter för fem. Där mamma går och "plockar" och pappa kokar potatis (och inte bulgur eftersom det, enligt pappa, är lika med gröt). Där Malin sitter i soffan redo att amma medan Jonna alltid är redo att ge sig ut på en spring- eller skidtur. Där Andreas skjuter innebandybollar omkring sig och där jag bara njuter.

5 kommentarer:

andreas sa...

välkommen hem vi kanske ses imorgon kramar

mbh sa...

du är för söt du :) hemkär är bara förnamnet!

julia sa...

det låter ju helt underbart. tänk att man kan tycka att det är så hemtrevligt när någon kokar potatis eller bara går och plockar, men jag håller helt klart med dig - det är ju just det är så himla bekant och tryggt liksom. myys!

Jonna sa...

Vår hemkära älskade lillasyster! Lissköllan som nu kommer hem igen till sin stora och längtande familj!

Linnea sa...

Välkommen hem till Leksand. Hoppas du får en fin helg med hela familjen!