torsdag 10 februari 2011

Har du ingen näsduk du?


Igår tog jag bort stygnen. Hurra, tänkte jag. Nu kan jag äntligen träna som jag vill igen. Pyttsan. Vaknade med halsont och någon form av nackspärr. Och det är inte bättre idag. Kände mig måttligt fräsch när det började rinna okontrollerat från näsan under morgonens föreläsning. Nej, jag hade självklart ingen näsduk. Det fanns inget annat alternativ än att sitta där och snörvla och stoppa det som fick lov att stoppas med det som fanns tillgängligt.

5 kommentarer:

mbh sa...

Lotta på bråkmakargatan-citat! Fick man inte gå ut o snyta sig? puss

andreas sa...

jo men den lånar jag inte ut till folk jag inte känner :)

andreas sa...

kramar

julia sa...

kan rinnsnuva vara det värsta med förkylning? nej kanske inte, men just i stunden, vad man än har, så är just det det värsta med att vara förkyld...

Jonna sa...

Vilken härlig bild... älskade G:A Landsvägen och alla minnen därifrån! Och du, om du kommit till skolan i det skicket och jag varit där hade jag blitt sur! Du smittar ju!