måndag 21 februari 2011

Även det lilla är något

Jag och Per har sett många naturfilmer på sistone och fy sjutton vad djur är underbara. Igår fick vi bland annat se en elefant som desperat försökte rädda sin unge från att drunka i en lervälling och en ren som letade efter sin borttappade unge i flera dagar, oviss om att denne var död. Familjeband lika starka som våra. Nu har jag precis blivit fadder på WWF. Endast 100 kronor i månaden och för det får jag även ett gosedjur. Jag har även läst på en blogg att exempelvis många ensambananer (bananer som blir separerade från sin klase för att vi vill ha fem bananer istället för sex typ) slängs bort och hur dumt det är för klimatet när mat slängs. Idag och igår köpte jag bananer som separerats från sin klase.

Det måhända att detta är ytterligare ett resultat av mycket fritid, men en himla bra resultat känner jag själv.

6 kommentarer:

Jonna sa...

Åh vad bra! Jag har fått dille på att inte slänga någon mat! Vet du att man kan frysa bruna bananer? Skala banen och skär den i bitar. Går sen att ha till t.ex. banankaka, smoothie etc...

andreas sa...

va du är duktig kramar

Julia sa...

Bra gjort!! Det är så inspirerande med människor som gör en liten men osjälvisk insats, man blir alldeles varm i hjärtat!

Hanna sa...

Jättefint Ellie! Det här verkar vara början till något stort! Du kanske rent av ansluter dig till min klubb igen, ditt gamla veggo! Och du, jag håller verkligen med om det med djuren på film. Det är helt fantastiskt vad kloka, känslosamma och kärleksfulla de är! Puss puss

mbh sa...

Jättebra! Jag har också funderat på att bli fadder, men till ett barn dock. jag ska också börja köpa ensambananer :) Ett nytt ord till nästa års SAOL!!!

Emelie sa...

hahaha! "idag köpte jag bananer som separerats från sin klase"! finaste jag hört! det ska jag genast börja göra!