måndag 18 oktober 2010

Jag ältar, ältar och ältar

Jag gör här en kort historia lång: På en loppmarknad hittade jag en jättefin, skitfräsch, ljusblå kastrull av märket Kockum. Jag velade hit och dit. Är den värd det? Har jag plats? Kommer jag verkligen använda den? Jag skrev till loppisfantasten - syster Malin - och berättade om den. Hon svarade (snabbt enligt henne) att jag absolut måste köpa den. Antingen till mig själv eller till henne. Den skulle passa perfekt att servera en ljusgrön soppa i eller ha en rosa pelargon i. Självklart hade jag redan hunnit ifrån marknaden när jag fick hennes sms som övertygade mig att jag måste, MÅSTE, köpa den. Men när jag senare halvsprang tillbaka var den borta. Såld. Sedan dess har jag knappt tänkt på annat och jag vill nästan fälla en tår.

Jag tröstar mig med Pers fina servis från Upsala Ekeby
som han fyndade för några år sedan.

5 kommentarer:

julia sa...

fortfarande? släpp det nån gång! det är en kastrull liksom!

mor sa...

Lilla gumman....sluta älta!! Du kommer att hitta massor med fynd i livet så att du kan gottgöra! Ljusblått är väl dessutom inte någon höjdarfärg på en kastrull? Kram!

britta sa...

åh! En sån servis har mina kära föräldrar också! Nu fick jag hemlängtan.

jonna sa...

skulle man kunna få se en bild på en så man vet vad det är?

mbh sa...

jag ältar också lite fortfarande... men det är väl det som är charmen med loppisar - ibland fyndar man. ibland fyndar man inte. puss