söndag 31 mars 2013

Annorlunda påsk

Jag har firat nästan varje påsk i hela mitt liv på Vallen (Sälen). Med undantag för ett år då jag befann mig i Tyskland på fotbollsläger. Där blev vi bestulna på vårt rum och där smög vi (några av oss) ut på nätterna och blev fulla. Jag haltade dessutom omkring pga en blånagel. Alldeles för unga och dumma naturligtvis. Och ett annat år då jag och älskling befann oss på en av våra långresor. Om jag minns rätt var vi Ho Chi Minh City över påsk och åt pizza till påskmiddag. Även i år är ett undantag och ett mycket speciellt sådant. I år har vi varit hemma med en liten Elis, blott en vecka gammal. Påsken har på så vis får ställa sig åt sidan i år, men vi fick i alla fall till en tvårätters finmiddag på långfredagen medan Elis sov i sin korg och igår gjorde vi en utflykt till Laknäs och fick hargryta. Godis har det heller inte varit någon brist på. Och vi har ett väldigt glest pyntat påskris.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du kommer nog aldrig minnas denna påsk heller! Nästa år kanske Elis tultar runt som påskkärring också :)

Jonna sa...

bilderna är ju helt ljuvliga! den på dig och Elis alltså! <3 du ser helt smashing ut och Elis i din famn... ååh!

andreas sa...

åh snart måste jag få träffa erat underverk! kramar