tisdag 23 augusti 2011

Surströmming och paddor

I lördags var jag otippat nog delaktig i en surströmmingsmiddag. Så delaktig det går utan att äta det själv alltså (jag och Jonna åt kycklingsallad istället). Jag försökte vara cool och spela oberörd, men det var svårt. När vi väl började äta ville jag bara stoppa näsan full med papper. Hur kan man äta något som luktar så illa? Nåväl. Vi hade hur som helst en mysig kväll i vår lilla fiskestuga. På väg hem såg vi en stor älgkalv och tusentals grodor och paddor på de regniga vägarna. Bara en sån sak!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Mysmys trots doften... dina bilder fångar det väl! Pyttepaddorna på vägen kändes jobbiga att köra över...

julia sa...

Usch för den lukten! Men det verkar liksom höra till sensommaren för många, typ mina föräldrar som ska äta ikväll... Mysigt verkar ni ha haft det iaf:) puss

mbh sa...

mysigt! och de där dricksglase vill jag gärna åt! Har bara 3. Puss

andreas sa...

såg ju supermysigt åt kan inte tänka mig att doften spela någon roll :) kramar

Britta sa...

Men pucko! Surströmming luktar inte lika mkt när man själv äter det, då är man liksom så koncentrerad av att göra sina klämmor att man inte bryr sig om lukten. Ta det från en som började med att äta korv när de andra åt surströmming, men som sen smakade och insåg hur gott det är!

...dessutom luktar det betydligt mindre om man sitter ute och äter :)

Imorgon ses vi, tjoho!