lördag 20 augusti 2011

Jag är en trött gummibjörn

I natt sov jag bredvid en snarkande propeller. Han sov som en stock medan jag knappt sov en blund. Jag oroade mig för att han skulle ramla ur sängen. Att han skulle vakna. Att det var för varmt. Hämtade fetvadd och proppade öronen fulla, men det hjälpte föga mot ljuden han lyckades åstadkomma. Idag har jag gått som i ett töcken hela dagen och märkte inte ens att jag traskade ut på promenad i sovtröjan. Lyckades lura mig själv och barnen att jag var pigg genom att dansa och sjunga till "jag är en gummibjörn", vilket var populärt och jag fick gå på repeat ett tiotal gånger. Av dagen idag tar jag dock även med mig den glada killen som vaknade bredvid mig och lade en mjuk hand på min kind, en annan glad kille som satt i vagnen under Pers jacka medan jag råmade som en ko och visade honom döda paddor och slutligen en liten, underbar Embla som sov sött i ulliga strumpor.

5 kommentarer:

Frida sa...

Åh va mysigt att få träffa en alldeles ny liten bebis! Det är något speciellt!

andreas sa...

tack för hjälpen och dom är så glada när dom får vara med er kramar

Jonna sa...

Gummibjöööööööööööööööörn! Bästa sången! Får se om jag får träffa henne idag!

Julia sa...

Mysigt och underbart!! Det är härligt att sova bredvid barn även om man inte just sover så mkt.

mbh sa...

bästa mostern i världen!