måndag 29 augusti 2011

Första dagen

En introduktion, en lunch vid ån och ett försök till att vara flitig från start senare. Idag inleddes min sjunde termin på universitetet. Min sjunde termin som skulle ha kunnat vara min sista, men som tur är inte är det. Ett år till får jag vara student och allt som det innebär. Sen... sen är jag tydligen färdig lär... Hmm, vi stannar i nuet istället. Efter dagens introduktion följde den traditionella förvirringen och det är där vi är just nu. Det låter som att det är miljontals sidor att läsa och sjuttioelva saker att skriva och hundra inlämningsdatum att hålla reda på. Tids nog faller nog allt på plats, precis som det gjort tidigare terminer. Och jag brukar dessutom hinna med allt det andra jag vill hinna med (dricka kaffe länge på morgnarna, svettas på friskis, följa typ sju tv-program, baka bröd, åka till Leksand, äta ost och kex och dricka rött vin till och så vidare).

5 kommentarer:

andreas sa...

ja det är bara att jobba på ;) kramar

Julia sa...

Jag hör att allt är i sin ordning! Min första dag är imorrn och jag har inte ens ett block...

Jonna sa...

Vilken fantastiskt fin termin 7-student! Ibland är du så lik Malin också! Det kommer säkert bli ett strålande sista år i skolan... njuuuuuuuuuuuuut! Som du har tänkt att göra... parallellt med ditt fltiiga studerande.

mbh sa...

ja trots att man är "garvad" känna alltid upptakten förvirrande och arbetsbördan enorm innan man kan sovra och reda ut. SNYGG TRÖJA! En sån vill jag också ha!

mor sa...

Jättefint kort!