fredag 8 april 2011

Tingelingeling säg tåget gå

Gårdagens resa Leksand-Uppsala var varken hemsk eller skitrolig. Jag lämnade Borlänge 30 minuter försenad i en ersättningsbuss. Efter bara några mil fick busschauffören lov att pausa. Men tyvärr var det ingen kort bensträckare utan 45 minuters paus på McDonalds som gällde. SJ bjöd hela bussen på valfri mat. Aldrig trodde jag att skulle sitta i Hedemora och käka hamburgare igår kväll vid halv tio. Två och en halv timme senare än beräknat nådde jag Uppsala. Lyckligtvis var det rätt positiva människor på bussen och lokföraren som egentligen skulle ha kört tåget agerade reseledare hela vägen. Det var en helt okej resa ändå, på något vänster. Trots att jag hade svårt att somna när jag väl kom hem låg jag och övervägde att skicka in ett tackmail för att de löste allt så bra mitt i allt kaos (det var elfel och tiotusentals resenärer drabbades). Det kan nog SJ behöva.

4 kommentarer:

Julia sa...

Gört om du tycker att de löste det bra! skadar inte att sprida lite glädje till ett av många hatat sj...

JBH sa...

Du får väl tågbiljetten åter? Med så stor försening... tycker faktiskt du ska få pengarna tillbaka, som en principgrej om inte annat. Men skönt att du orkade vara så positiv iaf! Jag hade nog grinat.

Malin sa...

gör det! tänk vad lite ros kan glädja dem. det är ju knappast de anställdas fel när det krånglar.

Andreas sa...

Haha heja sj kramar